Tasarım Klinik Gülüşünü Özgür Bırak

KABUL ET
ENDODONTİ

ENDODONTİ

Dişlerinizde meydana gelen çürüklere erken müdehale edilmediğinde, çürükler derinlere doğru ilerler. Bazen iltihaplanır, bazen dişler kendi kendine canlılığını kaybeder. Bazen yüzünüzü şişirecek kadar büyük bir apse yapar, bazen de düşme ya da bir yere çarpma gibi bir sebeple sinire kadar derin kırıklar meydana gelebilir. Kanal tedavisi, dişlerin sinirine kadar ulaşan çürüklerin temizlenip, sinirin alınarak, diş kökünün içindeki kanalın doldurulmasıdır.

Çok ağrım var, tedavi sırasında da ağrım olur mu?

Genellikle kanal tedavisi, ilerlemiş çürüklerin sinire ulaşmasından kaynaklanan şiddetli ağrılar meydana getiren dişlere uygulanır. İşlem öncesinde dişinize yapılan anestezi ile işlem sırasında herhangi bir ağrı oluşmaz.

Varolan ağrılar da 24-48 saat içinde azalarak ortadan kaybolur.

Ne kadar sürer?

Neden kanal tedavisi uygulandığına bağlı olarak tedavi seansları artabilir. Özellikle iltihaplı dişlerde pansuman yapılan kanallarda 2-3 seanstan, kistli dişlerde bu süreç uzayabilir.

Kanal tedavisi, kendi dişlerinizin çekilmemesi için ilk uygulanan işlemdir. İlk hedef mutlaka tedavidir. Kanal tedavisi başarısızlıkla sonuçlanırsa, yenilenebilir. Hedefimiz tüm dişlerinizin sağlıkla mevcudiyetini korumaktır.

Daimi dişlerdeki kanal tedavisi ile süt dişlerindeki kanal tedavisi Farklı mı?

Daimi dişler sürene kadar ağızda kalan süt dişlerinde meydana gelen çürükler tedavi edilmeyip ilerlediğinde, iltihap yapabilir. Bu iltihap, süt dişinin altında yaralan daimi dişin gelişimini etkileyebilir. Bu sebeple, ilk hedefimiz süt dişlerindeki çürüklerin oluşumunu engellemek, hali hazırda oluşmuş çürükleri temizlemek, engelleyemediğimiz derin çürükleri de kanal tedavisiyle daimi dişe vereceği hasarı engellemektir.

Çürüklü süt dişlerinin altından daimi diş geliyor diye erken çekilmesi birçok Farklı soruna yol açabileceğinden daimi dişlerdeki hedefimiz yani dişin olabildiğince ağızda tutulması süt dişleri için de geçerlidir. Süt dişlerindeki farklılık, süt kanallarının Farklı bir teknikle doldurulmasıdır.

Sağlıklı gülüşler için randevunuz hazır.